2016 Tatil Planı

En büyük hobiniz ne deseler; “TATİL PLANLAMAK” deriz 🙂

Eğer ufukta bir gezi planı yoksa huzursuz olan bizler, duramadık 2016 yılı için planlamalara başladık 🙂 2016 yılı için kesinleşen rotalarımızı sizlerle paylaşmadan önce; sizler için 2016 resmi tatillerine bakalım. 2016-takvimi

2016 yılında bir çok resmi tatil hafta sonuna geliyor. Dini bayramlar ise hafta içine gelerek yüzümüzü güldürüyor. Şimdi bu tatiller ile hafta sonunu bağlayıp, köprü yaptığımızı farz edersek: 5 gün izin kullanarak 32 gün tatil yapabiliyoruz 🙂

Özellikle bir çok hava yolu firmasının, turizm acentesinin erken rezervasyon kampanyaları yaptığı bu dönemde siz de planlamanızı yapmak için aşağıdaki takvimi inceleyebilirsiniz..

• 1 Ocak: Yeni Yıl tatili Cuma gününe geliyor. İzin kullanmadan 3 günlük tatil yapabilirsiniz.
  • 23 Nisan: Cumartesi: 😦
  • 1 Mayıs: Pazar: 😦
  • 19 Mayıs: Perşembe: Ertesi gün için 1 gün izin kullanarak, 4 günlük tatil sizi bekliyor 🙂
  • 4-7 Temmuz: Razaman Bayramı: Pazartesi arefe günü yarım gün tatil. Buraya yarım gün izin, Cuma gününe de 1 gün izin girerseniz eğer; 1,5 gün izin kullanarak 9 günlük tatil sizi bekliyor.
  • 30 Ağustos: Salı: Pazartesi 1 gün izin kullanarak 4 gün tatil yapabilirsiniz.
  • 11-15 Eylül: Kurban Bayramı: Pazar-Perşembe: Pazar günü arefe günü. Sonrasında 4 gün resmi tatil. Cuma gününe 1 gün izin kullanarak yine 9 günlük tatil sizi bekliyor.
  • 29 Ekim: Cuma-Cumartesi: 28 Ekim yarım gün tatil bu da Cuma gününe geliyor. Burada yarım gün izin kullanarak 3 günlük ufak bir kaçamak yapabilirsiniz.

Bizim şu ana kadar kesinleşmiş rotalarımız şu şekilde. Sizlerden de bu rotalar ile ilgili her türlü önerilerinizi bekliyoruz 😀

1-3 Ocak: Hatay:  Yeni yıla Hatay’da ailemizin yanında giriyoruz 🙂

9 Nisan- 17 Nisan: Hollanda- Belçika – Almanya: Bu geziyi araba kiralayarak yapmayı planlıyoruz. Gezeceğimiz şehirler şu şekilde olacak gibi duruyor: Amsterdam- Volendam- Giethoorn- Rotterdam – Gent-Brügge -Brüksel – Maastrict -Köln- Düsseldorf. Tabi ki önerilerinize açığız 🙂

18-22 Mayıs: Bosna-Hersek: Daha önce 9 günlük bir Balkan Turu yapmıştık. Bu gezimiz esnasında Bosna Hersek’i de görmüştük. Ancak bu şekilde bir ruhu, anlamı, hikayesi olan şehirleri bir rehber eşliğinde gezmek gerekiyor. Bu gezimizi rehberli bir tur eşliğinde yapacağız.

27 Ağustos – 4 Eylül: Dalaman- Göcek- Fethiye – Marmaris: İstanbul – Dalaman gidiş dönüş uçak biletlerimizi aldık. Bu rota için her türlü önerilerinize açığız. Spontane takılmayı düşünüyoruz 🙂

10-18 Eylül: Hatay: Kurban bayramı dolayısı ile ailemizin yanında Hatay’da olacağız. Civar şehirlere 2-3 günlük kaçamaklar olabilir.

Önerilerinizi yazıya yorum olarak bekliyoruz 🙂 Hepimiz için bol gezmeli, görmeli bir yıl olması dileği ile….

Reklamlar

5 thoughts on “2016 Tatil Planı

1. Merhabalar. 🙂 Ömer ben. Blogunuzu yeni keşfettim çok güzel olmuş, ancak benimki öneri değil de soru. Biz aile olarak 6 kişi (Ben, annem, iki kız kardeşim, kuzenim ve de onun annesi) Subat ilk haftası için Saraybosnaya gidiş dönüş bilet aldık. (Tek erkeğim maalesef evet 🙂 ) 3’ünde gidiş, 8’inde dönüş. Ayrıca Airbnb’den ev kiraladım 5 günlük ve de 7 kişilik bir minivan araç kiraladım. Ama bakıyorum da şimdi 5 güne Bosna çok olacak. Yani veya en azından 1 ülke daha görelim istiyoruz. Bu ya Sırbistan olacak ya da Karadağ. Veya ikisi birden bir rota şeklinde. Ama nasıl bir rota olabilir bilmiyorum. Bunun için yardımınızı bekliyorum. Hem bayanların rahat edebileceği hem de güzel olacak bir rota. ? 🙂

Beğen

• Merhaba beğenmenize çok sevindim. 3 ülkeyi eklemeniz zor olacaktır. Özellikle anneler de varsa çok hızlı hareket etmeniz mümkün olmaz. Sırbistan’da Belgrad’ı görmek bir seçenek ama Belgrad yaklaşık 5 saatlik uzaklıkta. Daha sonra uygun bilet bularak bir haftasonu bile burayı gezebilirsiniz.

Karadağ’a gidin özellikle Kotor ve Perast’ı görün derim. Kotor’a uygun bilet bulma şansınız olmaz. Sadece THY uçuyor. O da tek uçtuğu için uçak biletleri biraz pahalı. Bosna planınızda Mostar da vardır. Mostar’dan yaklaşık 3 saatlik bir sürüş ile Kotor’a ulaşabilirsiniz. 1 gece konaklamanızı buraya ayırırsanız güzel olur, rahat rahat gezersiniz.

Araç kiraladığınız firma ile görüşüp farklı bir ülkeye giriş yapacağınızı belirtmeniz gerekiyor. Bunun için de yaklaşık bir 15 euro’luk ek ücret ödemenizi isteyebilirler.

Umarım yardımcı olabilmişimdir.

• Çok teşekkür ederim.
        Zaten anneler olduğu için hızlı hareket edilmez doğru. Evet firmaya sormuştum zaten, yeşil sigortanın olduğunu ve de diğer ülkelere rahatlıkla gideceğimizi söylediler. O zaman, 1 gecelik için yine Airbnb den ev kiralayayım Kotor’dan. O şekilde yapalım. Bosnada kayak mevsimi olduğundan 1 günü de kayağa ayırırız. Şimdi, ben de Karadağ taraftarıyım ama orası da kışın nasıl olur bilemedim? Deniz falan biraz yaz mevsimine göre. Eğer öyle yaparsak sabah erkenden Saraybosnadan çıkıp, önce Mostar sonra Kotor falan olur veya da Mostar’ı dönüşe bırakırız. Hmm, bilemedim şimdi nasıl yapsak?

2. Aslında genel olarak Balkan’lar baharın sonu ya da sonbaharda güzel. Şu an Karadağ için söyledikleriniz aslında Bosna ve Belgrad için de geçerli. Karar sizin tabi ki ama ben olsam Karadağ’ı tercih ederdim.

Günlerin kısa olacağını unutmadan, uzun yolculukları akşam yapacak şekilde uçak saatlerinize göre bir planlama yapabilirsiniz.