Balkanlar – 3. & 4. Gün – Karadağ, Bar, Kotor

Kotor Balkan turumuzun tartışmasız en güzel durağıydı. Muhteşem denizi, evleri, sokakları, sakinliği, huzuruyla bizi büyüledi. 3-4 günlüğüne bir yere gideyim, hem bir yerler görmüş olayım, hem kafa dinleyeyim hem de denize gireyim diyenler için kesinlikle burayı tavsiye ediyorum. Vize yok, ucuz ve çok sakin. Biz daha sonra tekrar gelmek için listemize ekledik bile burayı 🙂

İstanbul’dan direkt Montenegro’ya başkent Podgorica’ya THY ile uçabilirsiniz, ancak 3-4 günlük bu tatil için ödeyeceğiniz en yüksek tutar olur 🙂 Bunun yerine Montenegro’nun güney komşusu Arnavutluk’a çok daha uygun fiyatlar ile uçup, oradan araba kiralayıp gezmek çok daha ekonomik ve mantıklı olacaktır. Tiran’dan 2-3 saatlik bir sürüş ile Bar’a ulaşırsınız, Bar ve Budva’yı görürsünüz. Budva’da 1 gece konaklarsınız. Kotor zaten yarım saatlik mesafede. 2-3 gün de Kotor’un tadını çıkartırsınız. Buralarda toplu taşıma ile ulaşım zor. Hem arabanız olduğu için istediğiniz yeri de rahatlıkla görebilirsiniz.

Konaklamaya gelince biz deniz manzaralı, eski şehire 8 km mesafede bir evde gecesi 35 Euro’ya kaldık. (Booking: Apartments Mihović)

Bar'da bir cafe

Bar’da bir cafe

Gel gelelim biz ne yaptık nereleri gördük 🙂 Turumuzun 3. gününde 14:30 gibi Tiran’dan Bar şehrine vardık. Küçük bir yer çok şirin sokakları, cafe ve restoranları var.

Bir kalesi var. Kaleyi gezdik. Kalenin içinde 2 caminin yeri var ama şu an Yıkılmış durumda. 1 saat civarı gezindikten sonra yolumuza devam ettik.

Kaleden şehir ve saat kulesi

Budva‘nın merkezine inmeden yol üstünde ünlü Stevi Stefani adasını gördük. Yol üstünde seyir alanı gibi bir yer yapılmış. Bir fotoğraf molası verdik. Bu ada şu an otel olarak işletiliyormuş.

Stevi Stefan

Yol sahil şeridi boyunca ilerliyor

17:00 de gezimizin tartışmasız en güzel durağı Kotor‘daydık. Evimize yerleştik. Ev Old Town’a 8 km mesafede, Stoliv bölgesindeydi. Eve giderken sahil şeridini takip ediyorsunuz. Bu yolda büyülendik zaten.
Kotor sahil şeridi

Evimizin terasından

Ev de çok güzeldi. En üst katta çok güzel deniz manzarası olan bir terası vardı.
Hemen soluğu denizde aldık. Yolda gelirken gözümüze kestirdiğimiz bir yerde Adriyatik sularına bıraktık kendimizi. Çok berrak, temiz bir denizdi, hafif serinlik vardı.Deniz molasından sonra misafirperver ev sahiplerimizin çay ve dondurma teklifine hayır demedik 🙂 Bize Türk kahvesi (Bosna kahvesi de diyorlar) hazırladı 🙂 Baya muhabbet ettik. Fetih kutlamalarını görmüşler, ondan bahsettiler. Balkanlarda Türkiye baya takip ediliyor.
Yakınlarda akşam yemeği için bir balıkçı tavsiye ettiler. Adı Konoba Gusti. Konoba restoran demekmiş zaten. Tavsiye ettikleri “Brancin” diye bir balık yedik. Balığın 1 kilosu için 40 euro ücret ödüyorsunuz. Balık tuzlu ve çok sarımsak soslu geldi bize ama lezzetliydi. Servis ise çok yavaştı. Akşam Budva’yı ya da Kotor’da Old Town’ı (Stari Grad) gezmeyi düşünüyorduk ama servis geç gelince yarın güne erken başlamak için eve geçmeye karar verdik.
Eski Şehir Sokakları - Kotor

Eski Şehir Sokakları – Kotor

4. günümüzde güne erken başladık. Surların içerisindeki Eski şehir (Stari Grad) bölgesine geldik. Burası UNESCO dünya mirası listesinde. Hakikaten çok güzel. Dar sokaklar, renkli panjurlu taş evler, cafeler, restoranlar… Zaman değişti, Orta çağdayız sanki.

Kotor Sokakları

Fetihler zamanında, Karadağ aslında tam olarak Osmanlı hakimiyetine girmez. Fatih Sultan Mehmet buraya özerklik verir. Zaten mimari olarak da Osmanlı’ya ait bir şey göremiyorsunuz. Bu bölgede uzun süre Venedikliler yaşamış. Eski şehir bölgesindeki mimari İtalya’yı, Venedik sokaklarını hatırlatıyor.
Burada para birimi Euro. Eski şehir içinde bir pastaneden kahvaltı için birşeyler aldık. Börekler 0.30 euro, kruvasan, muffin ve elmalı tartlar 0.5 euro civarındaydı.
Kotor Kalesinden Adriyatik

Öğlen sıcağı olmadan önce kaleye çıkalım diyoruz. Kalenin merdivenleri eski şehirin içinden başlıyor. Kaleye çıkmadan, hava da sıcaksa, su almanızı tavsiye ederim Aşağıda 0.5 Euro’ya aldığınız su yukarıda 2 Euro’ya kadar çıkıyor.

Kaleye çıkmak için kişi başı 3 Euro ödemeniz gerekiyor. Öğrenci indirimi derseniz de kafalarına göre de bir indirim yapıyorlar. Kaleye yaklaşık 1 buçuk saatte çıkıyoruz, tabi aralarda fotoğraf molası da var. Kaleye çıkarken küçük bir kilise var, burada mola verdik. Kendine güvenmeyenler burada bıraksın derim 🙂
Kotor Limanı

Kalenin en üst noktasına çıktığınız zaman harika bir manzara sizi karşılıyor. Dağların arasındaki gizli cennet burası. Masmavi bir deniz, teknelerin olduğu bir liman, evler, bir tarafı yemyeşil dağlar… Bu liman bölgesi de Monaco’yu hatırlattı bana. Biraz oturup manzaranın tadını çıkartıyoruz, bol bol da fotoğraf çekiyoruz tabi ki.
Saat Kulesi

Kaleden inip eski şehrin sokaklarını gezdik. Bir saat kulesi de var. Akşam yemek yemek için Eski Şehire gelmediğimize üzüldük.
Saat 12:00 civarı eve vardık. Dün tadı damağımızda kalan Adriyatik Denizi sularına attık yine kendimizi 🙂
Şehir hep deniz kenarına kurulmuş. İstediğiniz her yerden denize girebilirsiniz burada. Dağlarla çevrili bir havuzdasınız sanki. Yemyeşil dağlar, masmavi bir gökyüzü, gökyüzünü süsleyen bulutlar ve tertemiz su. Çok güzel bir his. Buraya ayrı bir zaman sadece deniz tatili için gelmeye karar veriyoruz eşimle. 🙂
Denizde sonra, dün akşam ev sahiplerimizin bahçesinden verdiği Melisa çayını demledik. Güzel manzaralı balkonumuzda bir çay molası verdik. Artık Kotor’dan bu büyüleyici şehirden ayrılma vakti.
16:00 gibi evden çıktık. İstikamet Bosna, Poçitel. Sahil kenarından giden yolu tercih ettik. Risan Bölgesi‘ni ve Perast‘ı da görmüş olduk. Aslında Perast Karadağ’ın en güzel duraklarından biri. Tekne turu yapıyorlar burada. Denizi de çok güzel. Bizim vaktimiz olmadığı için gezemedik.
Perast

Yolda gördüğümüz bir restoranda yemek molası verdik. Bir pizza 6 euro.
Reklamlar

18 thoughts on “Balkanlar – 3. & 4. Gün – Karadağ, Bar, Kotor

1. Geri bildirim: Balkan Turu – Güzergah, Ulaşım ve Konaklama Bilgileri | #Baz Family on The Way

2. Geri bildirim: Balkanlar – 6. Gün – Saraybosna (Sarajevo), Bosna Hersek | #Baz Family on The Way

3. Geri bildirim: Balkanlar – 9. Gün – Prizren, Kosova | #Baz Family on The Way

4. Geri bildirim: Balkanlar 8. Gün – Makedonya, Üsküp, Matka Kanyonu | #Baz Family on The Way

5. Geri bildirim: Balkanlar 7. Gün – Belgrad, Sırbistan | #Baz Family on The Way

6. Geri bildirim: Balkanlar – 5. Gün – Blagay, Jablanica, Travnik | #Baz Family on The Way

7. Geri bildirim: Balkanlar – 4. & 5. Gün – Bosna, Mostar | #Baz Family on The Way

8. Geri bildirim: Balkanlar – 4. Gün – Bosna Hersek, Poçitel | #Baz Family on The Way

9. Geri bildirim: Balkanlar – 3. Gün – Arnavutluk, Tiran | #Baz Family on The Way

10. Geri bildirim: Balkanlar -2. Gün- Makedonya, Ohrid | #Baz Family on The Way

11. Geri bildirim: Balkan Turu – 1. Gün – Makedonya, Kalkandelen, Gostivar, Mavrovo | #Baz Family on The Way

12. Geri bildirim: Balkan Turu – 1. Gün – Kosova Havaalanı ve Üsküp’e Ulaşım | #Baz Family on The Way

13. merhabalar,
    yazınız çok güzel olmuş bilgilendirme için teşekkür ediyoruz:) karadağ sahillerinin çok güzel olduğunu duyduk yalnız muhafazakar bir aile için uygun plajlar mevcut mu orada siz nerelere öneririsiniz ? teşekkürler..

• Merhaba,

Beğenmenize çok sevindim. Karadağ’da Kotor 20 km’den fazla sahil şeridine sahip bir şehir ve her yerden denize girebiliyorsunuz. Merkezden uzaklaştığınız zaman sakin, daha rahat edebileceğiniz yerler bulabilirsiniz.

Otobüs vs konusunda soruyorsanız bilgimiz yok maalesef. Biz araba kiralayıp gezdiğimiz için toplu taşıma imkanları ile ilgili araştırma yapmadık.

Araç ile de ülkeler arası geçişlerde bir sıkıntı yok. Sınırlarda güvenlik kontrolünden geçiyorsunuz. Araçtaki kişilerin pasaportları ve aracın ruhsat vs gibi evraklarını gösteriyor olmanız yeterli. Sorunsuz geçiş yapabiliyorsunuz.

Beğen

14. Merhaba Balkanlar gezi yazınızı heyecanla okudum.
    Ben ve bir arkadaşım da Üsküp başlangıç ve bitişli araba kiralayarak sizinkine benzer bir tur yapmayı istiyoruz. (Bosna’ya gitmeyebiliriz ve Karadağ en çok görmek istediğimiz yer.)
    Sorum şu; Karadağ’a ulaşmak için sizce önce Üsküp’ten Belgrad’a gitmeli oradan Karadağ’a mı geçmeliyiz? Yoksa Arnavutluk üzerinden mi Karadağ’a geçmeliyiz? Sorumun sebebi şu, gezimizi 5-13 Kasım tarihleri arasında gerçekleştireceğiz ve Balkanlar’da yolların kötü olduğunu duyduk bu bizi biraz korkuttu ve ikimizin de şoförlüğü çok iyi değil. Kış ayı olduğu için çok yüksek rakımlı kapanma ihtimali olan yerlerden geçmek istemiyoruz. Öneriniz nedir?

Şimdiden teşekkürler.

Beğen

• Merhaba, Karadağ’a gitmek için Üsküp üzerinden git gel yapmak yolunuzu çok uzatacaktır. Açıkçası biz Belgrad Karadağ arasındaki yolu kullanmadığımız için bilmiyoruz ama Karadağ – Arnavutluk yolu da çok iyi bir yol değil. İyi yol değil derken, virajlı bir yol, hızlı gidemiyorsunuz. Yine halka yapıp Belgrad Karadağ yolunu gitmek daha mantıklı olacaktır.

Alternatif olarak Belgrad gidiş Karadağ ya da Arnavutluk dönüş de yapabilirsiniz.

Kasım ayı çok da kış değil. Accuweather dan geçmiş senelerin hava durumuna bakıp içinizi rahatlatabilirsiniz.