Balkan Turu – 1. Gün – Kosova Havaalanı ve Üsküp’e Ulaşım

Balkan turumuza Kosova Havaalanından başlıyoruz.

Pegasus ile 10:10 geçe yarım saat rötarlı olarak Sabiha Gökçen Havaalanından, Kosova Priştine Adem Yashari Havaalanına yola çıktık. Yerel saat ile 10:30 da indik. 1 saatlik saat farkı var. 11 civarı havaalanından çıktık.

Gideceğimiz yer Üsküp. İki Seçenek vardı; ilki otobüs garına taksi ile gidip oradan otobüs ile Üsküp’e geçmek. Taksiler gar için 30 euro istediler. Diğer seçeneğimiz taksi ile direkt Üsküp e gitmekti. Başta 80 euro dediler ama 60 Euro’ya anlaştık. 5 kişi olarak yola çıktık. Üsküp’teki taksilere Priştine’ye ne kadara götürürsünüz dediğimizde 50 euro dediler. Yani biraz daha pazarlık yapabilirmişiz.

Yol tek Şerit ilerliyor. Ağaçlarla çevrili bir yoldan devam ediyor. İlk başta bana biraz Safranbolu yolunu andırdı ama sonradan anladım ki Balkanlarda tüm yollar böyle yemyeşil 🙂

12:35 te sorunsuz bir şekilde sınırdan çıktık. Makedonya sınırına geldiğimizde taksici bir araçta 6 kişi olduğumuz için girişin sorun olabileceğini söyledi. Birimiz indi araçtan ve yürüyerek geçmeye çalıştı ama sınırdan hangi araç ile geldiyseniz öyle gelin demişler, geri göndermişler. Bir arabada giriş yaptık. Öğrendiğimize göre normalde 2 saate kadar beklettikleri olurmuş ama kadınlar var diye bekletmemişler. Sınır geçişleri bizi korkutuyordu ama 15-20 dakika da sınırdan geçmiş olduk.

Yolda giderken bir radyoda Türkçe bir şarkı denk geliyor. Silinmiyor gözlerimden o hatıralar… 🙂 Bir radyoda 16:00 a kadar Türkçe yayın yapılıyormuş.

13:15 civarı otogardaydık. Yani Priştine – Üsküp arası 2 saat sürdü. Otogarda Türkiye’den Makedonyalı bir arkadaşımızın arkadaşı Çoşkun ile buluştuk. Kardeşimin eşi Emre ile Coşkun araç kiralamak üzere Üsküp havaalanına gittiler.

Araçsız gidecekler için bilgilendirme olsun. Cumartesi ve pazar Prizren’e sadece saat 16:00 da otobüs var. Priştineye ise her gün 09:00, 15:00, 17:00 ve 18:10 da araç var. Fiyatları 5.5 euro.

Balkan Turunun diğer gezi notları için: